1 Sep 2017

Situasi Saksi Di Mahkamah

Saksi di mahkamah



Apabila Saksi Yang Bengap Di Soal Di Mahkamah

Nak dijadikan cerita di dalam sebuah sebuah mahkamah yang sedang membicarakan kes pembunuhan. Seorang peguam sedang menyoal seorang saksi penting.

Peguam : Awak kenal ini? (sambil menunjukkan gambar mangsa pembunuhan)

Saksi : Kenal tuan.

Peguam : Boleh awak beritahu kepada kami?

Saksi : Itu gambar, tuan.


Peguam : Bukan, maksud saya orang dalam gambar ni.


Saksi : Oh, itu gambar seorang perempuan, tuan.


Peguam : (mula tension) Yang aku nak tau nama dia lah bukannye lelaki ke perempuan!


Saksi : Nama dia Saodah bte Sameon, tuan.

Peguam : Bila kali terakhir awak melihatnya? (meletakkan semula gambar itu di mejanya)


Saksi : Baru kejap tadi tuan.


Peguam : Hahhh!!? Bagaimana awak boleh lihatnya kejap tadi?


Saksi : Sebab tadi tuan tunjukkan gambar tu pada saya.


Peguam : Bukanlah, maksud saya sebelum saya menunjukkan gambar tu.


Saksi : Tak pernah tuan. Saya tak pernah lihat gambar tu sebelum ni.


Peguam : Aku bukan bercakap pasal gambar nieee!!! Aku bercakap pasal mangsa!!! (sambil menghentamkan pennya pada gambar tersebut)


Saksi : Oh! Kali terakhir saya nampak ialah ketika mangsa ditikam, tuan.


Peguam : Boleh kamu tunjukkan siapakah yang menikamnya yang berada dalam mahkamah ini. Adakah lelaki yang berada di kandang tertuduh itu? (sambil mengusap dadanya kerana terlalu bengang)


Saksi : Bukan. (tangannya kemudian ditunjukkan pada peguam tersebut)


Peguam : Hahhh!!! Kenapa awak tunjuk pada saya!!?


Saksi : Baru kejap tadi saya nampak tuan tikam gambar tu dengan pen tuan.


Peguam : ARGHHHHH!!! APA YANG KAU MEREPEK NI SYAITANNN!!! AKU BUKAN CAKAP PASAL GAMBAR TU!!! AKU CAKAP PASAL MANGSA YANG TERBUNUH TU LAHHHHH!!!!!

Hahaha....Aptb


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Advertising